Followers

Sunday, June 19, 2011

Tak Secantik Husna..???

Mesti korang pelik kan..knapa tjuk kat atas tu 'Tak Secantik Husna'..nama aku pun Husna jgk,nnti korng ingat aku ni prasan cantik pulak..hehehe,sebenarnya...cmni cite dye,hari sabtu lpas..aku,mak and kakak aku pegi Tesco..jln2 dlm tu pastu aku ajak la masok kdai bku Popular,dlm hati rase mcm nak beli novel memandangkn novel yg aku bace skrg da nk abiz..tp bile pikir2 blik,duit pulak tgh xde...so aku g tgk2 jela novel2 yg de kat situ..tgh ralit tgk2 novel kat situ tibe2 mak aku panggil.."Husna Husna,meh sini..tgk ni.."(ayt mak aku..hehe)..aku pun g la..rupa2nye mak aku nak tunjuk 1 novel ni,tau pe yg bestnye?Tajuk novel 2 Tak Secantik Husna..hehe,kembang la aku..de jgk gune nama Husna kat dlm novel,hehe..jela slalunye nama yg sdap2 je yg de kat dlm novel 2..Aku lak,bila da nampak novel 2,trus nak beli...xcited coz de nama aku,hehe..tp mak aku x kasi,duit xder..haha,xpelah..next month aku beli la..Dah terlanjur cite sal novel ni pe kata kite layan la dlu sinopsis dye...


Penulis: Ainul Hazrah
Halaman: 504
Harga: RM19.90
ISBN: 978-983-124-551-4

Sinopsis:

LUQMAN HARIEZ disuruh memilih salah seorang daripada tujuh cucu perempuan mak tok untuk dijadikan isteri, sementelah hatinya masih kosong. Malangnya, dia cuma diberi masa seminggu untuk mengenali hati budi mereka. Semua ini dilakukan demi menghormati permintaan opah dan mak tok.

Sejak mula lagi, Hariez dapat merasakan bahawa Husna, gadis yang paling cantik dan lemah lembut, seakan-akan sudah mengisi ruang di hatinya. Pada masa yang sama, dia turut terpaut pada Tija, cucu perempuan bongsu mak tok yang bersifat keanak-anakan, namun hatinya penuh dengan kasih sayang dan keceriaan. Bila masanya tiba, Hariez telah memilih salah seorang daripada mereka berdua. Namun pilihannya telah mendapat tentangan hebat. Bagi Hariez, itulah pilihan yang paling tepat dan dia tidak mahu berganjak lagi dari keputusannya.

Dapatkah Hariez dan pilihannya disatukan? Mampukah perkenalan yang singkat menghidupkan suasana indah dalam rumah tangganya? “Cinta datang sendiri, ia satu anugerah dan aku tak perlukan sebab untuk mencintainya. Setiap kali aku pandang wajahnya, aku tahu itulah wajah kesayanganku. Aku cuma mencari kasih sayang di situ, mencari sesuatu yang membuatkan aku rasa bahagia...” -Luqman HarieZ







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...